W Uniwersytecie Maturalnym przygotowaliśmy dla Was 3 formy kursu przygotowującego do matury 2025 pod kątem poziomu i indywidualnych potrzeb, które są dostosowane do dalszych planów edukacyjnych:
WYBIERZ KURS
Matematyka poziom maksymalnie zaawansowany (MAX)
powtórzenie
uzupełnienie
usystematyzowanie
W Uniwersytecie Maturalnym przygotowaliśmy dla Was 3 formy kursu przygotowującego do matury 2025 pod kątem poziomu i indywidualnych potrzeb, które są dostosowane do dalszych planów edukacyjnych:
WYBIERZ KURS
183 GODZINY ZAJĘĆ
Łączna ilość godzin!
Najlepsza oferta na rynku edukacyjnym!
WYKŁADY + ĆWICZENIA
27 spotkań po 4 godziny
= 108 godzin lekcyjnych
KONSULTACJE I SEMINARIA
DODATKOWE
12 godzin lekcyjnych
z wykładowcą
WARSZTATY
4 godziny jednorazowych warsztatów (różne do wyboru – zobacz w zakładce warsztaty)
MATERIAŁY DO KURSU
arkusze maturalne,
ćwiczenia + wykłady
sprawdziany
próbne matury
DZIENNICZEK
pobieranie materiałów do nauki,
kontakt z wykładowcą,
sprawdzanie swoich ocen i sprawdzanie,
co jest zadane jako praca domowa
nagrania wykładów
PRÓBNA MATURA
Zewnętrzna matura próbna
4 godziny lekcyjne
PRACA WŁASNA
+ ze Skryptem w postaci elektronicznej
30 godzin lekcyjnych
+ z Zestawami Zadań Testowych
w postaci elektronicznej:
25 godzin lekcyjnych
NAGRANIA WYKŁADÓW
możliwość wykupienia dodatkowego dostępu do 40 godzin zarejestrowanych wykładów wybranego przedmiotu
PR MAX to oferta dla osób, którym nie wystarcza regularny poziom rozszerzony matury. Kursy PR MAX przygotowaliśmy dla tych uczniów, dla których część zadań maturalnych jest zbyt schematyczna, nie zaspokajająca ich potrzeb. To oferta przede wszystkim dla tych, którzy wybierają się na studia techniczne lub finansowe i w związku z tym potrzebują matury na najwyższym poziomie.
Kto zyska najwięcej na kursie maturalnym z matematyki PR MAX w Warszawie w Collegium Novum:
Ponadto, kurs maturalny matematyka w Warszawie w Collegium Novum jest:
Organizatorem kursu jest Collegium Novum Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego, wpisana do rejestru placówek oświatowych pod numerem 1241K.
Nasze biuro mieści się przy ulicy Smolnej 20/6 w Warszawie a zajęcia od jesieni 2024 roku. w związku z rozwojem placówki, zajęcia odbywają się w nowym miejscu – XXVII LO im. Tadeusza Czackiego przy ulicy Polnej 5 w Warszawie.
Dla matury 2025 w programie naszego kursu uwzględniliśmy modyfikacje podstawy programowej oraz wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej co do sposobu oceniania oraz konstrukcji nowych arkuszy maturalnych.
Specjalny kurs maturalny matematyka Warszawa. Czym różnią się zajęcia PR MAX od zajęć na regularnym poziomie rozszerzonym?
Jeśli chodzi o poszczególne składniki kursu (patrz powyżej: konstrukcja kursu oraz materiały do kursu), to zajęcia PR MAX i regularnego poziomu rozszerzonego nie różnią się od siebie. Jednak na zajęciach PR MAX mniejszą wagę przywiązujemy do powtórki teorii i ćwiczeń wstępnych, a będziemy rozwiązywać o wiele więcej zadań maturalnych, ciekawych, trudnych, z gwiazdkami. Tempo prowadzenia zajęć PR MAX jest szybsze, a poziom trudności większy. Część grup PR MAX będzie prowadzona przez wykładowców akademickich związanych z uczelniami takimi jak np. Politechnika Warszawska czy Uniwersytet Warszawki, SGGW i UKSW.
Czy dam sobie radę w grupie PR MAX?
Zajęcia w grupach PR MAX rekomendujemy osobom, które w szkole bez większych problemów radzą sobie na poziomie rozszerzonym.
Jak mam się zapisać do grupy PR MAX?
Przede wszystkim sprawdź, czy pasują Ci zaproponowane przez nas terminy zajęć grup PR+. Wypełniając formularz zgłoszeniowy lub dzwoniąc do biura zaznacz, że chcesz uczęszczać do grupy PR MAX. Następnie wyślij formularz. Jeśli masz pytania – dzwoń lub pisz.
Kursy maturalne matematyka w Warszawie – zaufaj ekspertom z Collegium Novum
Kurs maturalny z matematyki Warszawa – konstrukcja kursu: matematyka poziom rozszerzony MAX:
Łącznie: 124 godziny zajęć z wykładowcą w szkole, 55 godzin pracy własnej na wskazanych materiałach Collegium Novum, 4 godziny warsztatów oraz duża 4 godzinna matura próbna.
Kursy maturalne w Warszawie to nasza specjalność. Oferujemy nie tylko kursy maturalne z matematyki w Warszawie, ale też zajęcia z innych przedmiotów, np.:
kursy maturalne fizyka Warszawa
kursy maturalne język polski Warszawa
kursy maturalne angielski Warszawa
Sprawdź naszą pełną ofertę i już dziś wybierz zajęcia, które najlepiej przygotują Cię do zdania egzaminu dojrzałości na preferowanym przez Ciebie poziomie.
Wszystkie poniżej wymienione materiały są wliczone w cenę kursu.
Od roku szkolnego 2024/2025 wprowadzamy możliwość dokupienia do regularnego kursu dodatkowych wykładów online w wymiarze 40 godzin. W wykładach możesz uczestniczyć na żywo raz w tygodniu, bądź odsłuchać je w dowolnym, dogodnym dla Ciebie terminie.
MATURA 2024
poziom podstawowy
W środę 8 maja uczniowie przystąpili do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym. Matura w tym roku okazała się egzaminem stosunkowo nietrudnym. Większość zadań była standardowa i abiturienci mogli bardzo podobne zadania spotkać w arkuszach z poprzednich lat. Było jednak kilka mniej typowych zadań, z których rozwiązaniem uczniowie mogli mieć odrobinę kłopotów.
Podobnie jak rok temu, na egzaminie można było zdobyć czterdzieści sześć punktów, a dwadzieścia dziewięć z nich rozwiązując zadania zamknięte. Prawie wszystkie zadania zamknięte były typowe, choć na uwagę zasługuje zadanie osiemnaste, w którym należało ustalić prawdziwość pewnych zależności trygonometrycznych dla kąta rozwartego, umieszczonego w układzie współrzędnych. Nieco problemów mogło maturzystom sprawić także zadanie dwudzieste drugie, w którym należało obliczyć miarę pewnego kąta wpisanego.
Oczywiście na maturze nie zabrakło też kilku zadań otwartych, za które można było uzyskać siedemnaście punktów. Jednym z nich było zadanie na dowodzenie, a dotyczyło reszty z dzielenia pewnej liczby przez trzy. W innym z zadań należało rozwiązać równanie wielomianowe, w którym trzeba było posłużyć się metodą grupowania wyrazów. Wśród zadań otwartych nie zabrakło zadania dotyczącego ciągu arytmetycznego, zadania z prawdopodobieństwa oraz zadania?z geometrii przestrzennej. To ostatnie dotyczyło ostrosłupów podobnych, a należało obliczyć stosunek pól ich powierzchni całkowitej. Zadanie dwudzieste czwarte dotyczyło geometrii analitycznej, a uczniowie musieli obliczyć długość boku pewnego równoległoboku. Najwięcej punktów, bo aż cztery, maturzyści mogli uzyskać za ostatnie zadanie w arkuszu, czyli zadanie optymalizacyjne. Było ono trudniejsze, niż rok temu i mogło niektórym uczniom przysporzyć pewnych kłopotów.
Poziom trudności tegorocznej matury z matematyki na poziomie podstawowym był podobny do poziomu matury z poprzedniego roku. Większość zadań była typowa, a tylko kilka zadań wymagało od abiturientów większego wysiłku intelektualnego Uczestnicy naszego kursu maturalnego na pewno zauważyli, że prawie wszystkie zadania z tegorocznej matury mają swój odpowiednik w materiałach, sprawdzianach czy maturach próbnych przygotowanych przez naszych wykładowców. W poniższych tabelach prezentujemy kilkanaście przykładów zadań z tegorocznej matury i ich odpowiedników z materiałów naszego kursu.
Nauczyciel matematyki Collegium Novum
Adam Naszydłowski
Matura z matematyki 2024 – poziom podstawowy – komentarz 2
8 maja odbył się egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowym. Matura w tym roku była bardzo podobna do ubiegłorocznej. Większość zadań miała swoje odpowiedniki w arkuszach z poprzednich lat.
Była to ostatnia matura z okrojonym zakresem wymagań, jakich dokonano ze względu na pandemię (sprawdzała ona wiadomości i umiejętności określone w wymaganiach egzaminacyjnych na rok 2024).
Arkusz był skonstruowany zgodnie z nową formułą egzaminu, podobnie jak w ubiegłym roku oraz wszystkich próbnych maturach przygotowywanych przez CKE od marca 2022 roku. Zawierał zadania zamknięte (zadania wyboru wielokrotnego, zadania typu prawda-fałsz, zadania na dobieranie) oraz zadania otwarte (zadania z luką, zadania krótkiej lub rozszerzonej odpowiedzi).
Arkusz z matematyki na poziomie podstawowym zawierał ogółem 31 zadań. W tym zadanie 14, które stanowiło grupę zadań tzw. wiązkę tematyczną składającą się z 4 poleceń na temat funkcji kwadratowej oraz zadanie 25 łączące 2 polecenia dotyczące graniastosłupa.
Większość arkusza stanowiły zadania zamknięte, za rozwiązanie których można było uzyskać maksymalnie 29 punktów. Było w nim również 8 zadań otwartych, za rozwiązanie których można było uzyskać maksymalnie 17 punktów.
Zdecydowana większość zadań była standardowa, jednoetapowa, w których należało zastosować znany algorytm i nie powinny one sprawić maturzystom większych kłopotów.
Typowe zadania to między innymi zadanie 1 (interpretacja geometryczna wartości bezwzględnej), zadanie 2 (działania na potęgach), zadanie 4 (obliczanie logarytmów), zadanie 5 (wzory skróconego mnożenia), zadanie 6 (nierówność liniowa), zadanie 7 i 9 (równanie wymierne i wielomianowe), zadanie 12 (monotoniczność funkcji), zadanie 14 (własności i przekształcenia funkcji kwadratowej), zadanie 15 i 16 (ciąg arytmetyczny i geometryczny) czy zadanie 28 i 29 (średnia arytmetyczna i mediana).
Zadania otwarte krótkiej odpowiedzi (za 2 punkty) były dość przewidywalne. Zadanie 17 dotyczyło ciągu arytmetycznego i wymagało rozwiązania krótkiego układu dwóch warunków. Zadanie 24 z geometrii analitycznej, dwuetapowe, wykorzystujące wzory z karty wzorów dostępnej na maturze oraz zadanie 30 z rachunku prawdopodobieństwa, które można było rozwiązać nawet metodą wypisania właściwych zdarzeń losowych.
Zadaniem trudniejszym z zadań otwartych krótkiej odpowiedzi było zadanie 3 dotyczące podzielności z resztą. Uczniowie zwykle mają duże trudności z rozwiązywaniem zadań typu „wykaż, że”. Jednakże, dowodzenie algebraiczne własności liczb jest bardzo częstym przykładem zadania maturalnego i wielokrotnie ćwiczyliśmy to na zajęciach. Wśród 4 arkuszy omawianych na zajęciach, w trzech z nich, dowód algebraiczny dotyczył podzielności z resztą.
Wśród zadań, które mogły również sprawić uczniom trudność było np. zadanie 18 z trygonometrii, gdzie należało wykorzystać definicje i własności funkcji trygonometrycznych, aby wybrać dwie poprawne odpowiedzi. Podobnie zadanie 26 wymagało znajomości własności podobieństwa.
Zwykle trudniejsze dla uczniów są także zadania z geometrii (planimetrii, stereometrii), które wymagają zaplanowania strategii rozwiązania. Dużym ułatwieniem w zadaniu 25 ze stereometrii był gotowy rysunek graniastosłupa, co z pewnością pomogło wielu uczniom w poprawnym rozwiązaniu tego zadania.
Myślę, że zadanie 31 nie było dla uczniów na poziomie podstawowym łatwe. Było to zadanie optymalizacyjne rozszerzonej odpowiedzi (za 4 punkty), a niektórzy uczniowie z reguły nie podejmują się rozwiązywania takich zadań. Mam nadzieję jednak, że nasi słuchacze podjęli taką próbę, ponieważ we wszystkich czterech arkuszach, które ćwiczyliśmy na zajęciach, optymalizacja się pojawiła i dwukrotnie dotyczyła planimetrii.
Podsumowując, matura na poziomie podstawowym w 2024 roku była dość przewidywalna i zdecydowanie nie była wymagająca rachunkowo. Rozwiązania wielu zadań były krótkie, więc sprzyjały mniejszej liczbie popełnianych błędów. Uczestnicy kursu, którzy systematycznie uczęszczali na zajęcia z pewnością potwierdzą, że nie było na maturze zadań, które by ich zaskoczyły. Zadania takie liczyliśmy na zajęciach wielokrotnie.
Nauczyciel Collegium Novum
Elżbieta Pencak
UNIWERSYTET MATURALNY – LIDER KURSÓW MATURALNYCH ON-LINE!